سفر به هدف مورد نظر شما آسان نیست ، اما غیر ممکن هم نیست. برای رسیدن به رویاهایتان ، باید به خودتان فشار بیاورید ، انگیزه خود را حفظ کنید ، مثبت اندیش باشید و تلاش های خود را به حداکثر برسانید. هنگامی که خود را مجبور به تلاش بیشتر می کنید ، مهم نیست که چه اتفاقی می افتد ، در آن زمان است که شما واقعاً حق دارید به اهداف خود برسید.

وقتی صحبت از شکست در امتحانات می شود ، برای اینکه بتوانید به حرفه رویایی خود دسترسی پیدا کنید ، باید از خود دو سوال بپرسید: آیا حاضرید حداکثر توان خود را به کار گیرید؟ و آیا آماده هستید که خواب خود را قربانی کنید؟

این دو سوال مهم هستند ، زیرا شما باید ساعت ها وقت بگذارید و برای آزمون ها مطالعه کنید. با دانستن این موضوع ، ما 7 نکته را برای افزایش ساعات مطالعه و افزایش بهره وری خود با سهولت به شما ارائه می دهیم.

1. روی رژیم غذایی خود کار کنید

وقتی ذهن تان را برای نشستن 10 ساعت در روز بر روی صندلی آموزش می دهید مهم است که قبل از هر چیزی بدن خودتان را تغذیه کنید. بدن انسان پیچیده ترین دستگاهی است که تاکنون برای بشر شناخته شده است. شما بدون اینکه زیست شناسی بدن را بدانید نکته ی مهم این است که با هضم پیوسته و متابولیسم مواد غذایی در بدن انرژی آزاد می گردد و به کل سلول های بدن می رسد.

شما باید مقدار زیادی کربوهیدرات و پروتئین بخورید و همچنین آب زیادی بنوشید تا همیشه سیر و هیدراته بمانید که به شما این امکان را می دهد تا از پاوربانک شخصی خود استفاده کنید. همچنین از مصرف کولا ، شکر و میوه های خشک خودداری کنید. اگرچه ممکن است شیرین باشند ، اما فاقد عناصر لازم برای ایجاد انرژی هستند.

از جمله غذاهای پیشنهادی ما جوانه ها ، غلات کامل ، انواع توت ها ، آجیل و کافئین ، به مقدار محاسبه شده و سالم هستند. وقتی صحبت از کافئین می شود ، مهم است که زیاده روی نکنید ، زیرا می تواند به طور بالقوه بر بدن شما و همچنین فعالیت مغز تأثیرات مخرب بگذارد.

2. اتاق تان را دوباره اختراع کنید

جهان پر از رنگ است ، پس چرا اتاق خود را رنگ آمیزی نکنید؟ رنگ ها یکنواختی را از بین می برند و نقش مهمی در ایجاد احساس شادی در شما ایفا می کنند. هنگامی که قصد دارید 10 ساعت در یک اتاق مجرد و غرق در کتاب های خود بنشینید ، قطعاً به رنگ ها و خلاقیت در اطراف خود نیاز دارید تا انگیزه خود را حفظ کنید.

اگر خلاقیت ندارید ، کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که هر روز به سادگی اتاق های خانه خود را تغییر دهید و مطالعه کنید. گاهی اوقات ما نیازی به تغییر نمی بینیم ، اما این بدان معنا نیست که ناخودآگاه وجود ندارد.

با عادت بیشتر به یک اتاق ، چشمان شما بارها و بارها به همان چیزها خیره می شود ، که احساس خستگی ملایمی را ایجاد می کند که بر اساس صبر شما می تواند با گذشت زمان تشدید شود. در حالی که رفتن به اتاق دیگر ممکن است حواس پرتی های جدیدی را به همراه داشته باشد ، ممکن است احساس تغییر زیادی را در شما ایجاد کند تا در دام کسالت نیفتید.

3. خود را با انگیزه نگه دارید

تاکنون در مورد کمک های خارجی در مورد مطالعه ، تغییر رژیم ها و اختراع مجدد محیط صحبت کرده ایم. کمک های داخلی چطور؟ وقتی همه کمک های خارجی کافی نباشد چه اتفاقی می افتد؟ چگونه در تلاش های خود به جلو ادامه می دهیم؟

یکی از روش های شناخته شده این است که از هر چیزی که برای ما انگیزه ایجاد می کند ، استفاده کنیم. خواندن داستانهای کوتاه ، تماشای فیلم ، گشت و گذار در فیلمهای انگیزشی یا صرفا مدیتیشن/درون نگری ممکن است چیزی باشد که شما برای ایجاد تعادل مجدد به آن نیاز دارید. روش ترجیحی شما برای خنثی سازی کوتاه مدت هر چه باشد ، مهم است که این کار را به محض احساس سوزش انجام دهید.

مطالعه 10 ساعت طولانی در یک روز آسان نیست. مطالعه به مدت 10 ساعت طولانی ، در حالی که کارهای روزمره را انجام می دهید ، نیاز به تمرکز زیادی دارد تا مثبت بمانید و انگیزه خود را حفظ کنید تا بتوانید دستاوردهای آن روز را به حداکثر برسانید.

4. زمان ایده آل خود را انتخاب کنید

ساعت مطالعه ایده آل شما چیست؟ آیا شما پرنده اولیه هستید یا جغد شب؟ همه ما وقتی ایده آل هستیم وقتی خلاق ، موثر و مولد می شویم. در حالی که برخی از افراد به راحتی می توانند تمام طول شب درس خواندن خود را کنار بگذارند ، وقتی جهان آرام و خواب آلوده است ، برخی دیگر ترجیح می دهند صبح ها با ذهن تازه مانند شبنم مطالعه کنند.

اگر شما به مطالعه 10 ساعت در روز اختصاص داده اید ، باید زمان ایده آل خود را بیابید و حداکثر بهره وری را در این ساعات انتخاب شده به دست آورید.

5. استراحت های خود را برنامه ریزی کنید (استراحت کافی داشته باشید)

روم باستان در یک روز ساخته نشده است ، بنابراین چگونه انتظار دارید در 10 ساعت برتری داشته باشید؟ مغز ما طوری طراحی شده است که در کارهایمان از ما حمایت کند تنها در صورتی که استراحت کافی و استراحت های مناسب را انجام دهید. برای تجربه مطالعه متمرکز و هدایت شده ، باید برنامه های استراحت خود را بر اساس برنامه مطالعاتی خود برنامه ریزی کنید.

پیشنهاد می کنیم اهداف را تعیین کنید. به عنوان مثال ، می توانید پس از تکمیل موفقیت آمیز یک فصل یا پس از 1-2 ساعت مطالعه ، استراحت کنید. با انجام این کار ، ذهن خود را جوان کرده و از نو شروع می کنید ، که برای جذب حداکثر دانش کلیدی است.

6. به شیوه ای که می خواهید مطالعه کنید!

کدام روش مطالعه برای شما مناسب تر است؟ آیا شما بیشتر نویسنده هستید؟ آیا برای کسب دانش تماشای فیلم ها را دوست دارید یا بیشتر خواننده کتابخانه هستید؟ هرکسی متفاوت است و ذهن ما نیز متفاوت است ، هیچ سبکی برای همه وجود ندارد.

با این حال ، برخی از معیارهای کلی وجود دارد که به نظر می رسد برای بخش بزرگی از جمعیت جهان کار می کند.

الف) آیا شما بیشتر یک یادگیرنده بصری هستید ، کسی که در بهترین حالت خود باشد وقتی بتواند آنچه را که یاد می گیرد ببیند؟ سپس کلاس های آنلاین را امتحان کنید یا برای سخنرانی های آنلاین وقت بگذارید.

ب) آیا شما بیشتر یادگیرنده ای آهسته هستید که سعی می کند خاطره ای جامع از همه آنچه که در حال مطالعه آن است به دست آورد؟ در این صورت ، توصیه می کنیم به جای خواندن تمام مطالب خود به صورت یکجا ، نقاط مورد علاقه خود را یادداشت کرده و هر جزئیاتی را که پیدا کرده اید به سرعت بنویسید. به یاد داشته باشید ، شما باید در فرایند یادگیری خود موثر و کارآمد باشید.

ج) آیا شما بیشتر فردی خلاق هستید که در همه چیز به دنبال تازگی است؟ خوب ، پس شما می توانید به سادگی روش ایده آل خود را برای مطالعه ابداع کنید – آزمونهای خود را بنویسید ، کارتهای کوچکی با نکاتی در مورد آنها ایجاد کنید.

هنگامی که رویکرد خاص خود را نسبت به مطالعه مشخص کردید ، همه چیز آسان تر شده و کار دلهره آور 10 ساعته شما ممکن است نسیم شود. به دست آوردن دانش پایه ای ندارد ، هرچه بیشتر به دنبال آن باشید ، بیشتر تحویل خواهید گرفت.

7. ساعات مطالعه خود را منظم نگه دارید

حتی کلمات صرف نیاز به ساختار حروف خاصی دارند. منظم بودن مهم است. این بدان معناست که اگر نمی خواهیم غافلگیر شویم ، باید بیشتر لحظات زندگی خود را از قبل برنامه ریزی کنیم. از نظافت اتاق ها گرفته تا انتخاب شغل ، برنامه ریزی نقش مهمی در هدایت ما به جلو دارد.

وقتی نوبت به مطالعه شبانه یا دوره های طولانی مدت آموزش، می رسد ، برنامه ریزی،  وضعیتِ هرج و مرج را به وصعیتِ کاملاً عادی تبدیل می کند.

اگر مراقب نباشید ، ممکن است پس از اتلاف 4 ساعت از وقت ارزشمند خود ، فصل دوم را بخوانید. بنابراین ، زمان خود را متناسب با آن بودجه بندی کنید! اگر قصد دارید 9 ساعت را صرف یک موضوع خاص کنید ، آن را به صورت ساعتی تقسیم بندی کنید. این امر نه تنها تضمین می کند که شما رویکردی ساختار یافته برای مطالعه دارید ، بلکه بهره وری شما را چهار برابر افزایش می دهد.

سخت کار کنید ، هوشمندانه کار کنید

آیا برای شروع مطالغه خود آماده شده اید؟ اگر بله ، تبریک می گویم! شما در ایجاد انگیزه برای رسیدن به بهترین ها موفق بوده اید.

برخورد با امتحانات رقابتی – مانند کنکور –  بسیار سخت و شلوغ است. شما برای ارایه کتاب ها در هر ساعت ، هر جا و همه جا به نیروی اراده قوی در کنار هرچه راهنمایی می خواهید نیاز دارید.

به یاد داشته باشید ، برای اینکه سود خود را دو چندان کنید ، باید تلاش خود را سه برابر کنید ، زیرا ما در پایان در مورد حرفه رویایی شما صحبت می کنیم.  آنها شما را در پایان روزها  و ماه ها،  10 ساعتهِ مطالعه کردن می بینند. حداکثر تلاش خود را بکنید ، زیرا هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند آن را برای شما انجام دهد.

۱ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

درس هفتم فارسی دوازدهم
درس ششم ادبیات دوازدهم
درس هفتم فارسی دوازدهم
درس پنجم فارسی دوازدهم
فهرست